Pályázatok
Eljárások
Egyéb
Tulajdonosi hozzájárulás iránti kérelemhez szükséges dokumentumok és az eljárás menete
Kérelmet benyújtani elsősorban elektronikus úton (KÉR-en vagy cégkapun keresztül, ezek hiányában az ugyfelszolgalat@am.gov.hu e-mail címen), elektronikus elérhetőség hiányában, illetve eredeti vázrajzok, szerződések megküldése esetén pedig postai úton lehetséges.
Amennyiben a kérelem hiányos, vagy annak tartalma egyértelműen nem állapítható meg, a Nemzeti Földügyi Központ (a továbbiakban: NFK) hiánypótlásra hívja fel a kérelmezőt.
A tulajdonosi hozzájárulás iránti kérelemnek minden esetben tartalmaznia kell:
A tulajdonosi hozzájárulás iráni kérelemhez minden esetben mellékelni kell:
I. Amennyiben a tevékenység/beruházás ingatlan-nyilvántartási változással jár, a fentieken túl az alábbi dokumentumokat is mellékelni szükséges:
II. Amennyiben a beruházás erdő igénybevételével jár, a fentieken túl az alábbi dokumentumokat is szükséges megküldeni:
III. Pályázattal érintett kérelmek esetén a fentieken túl csatolni szükséges:
IV. Értéknövelő beruházás kezdeményezésére vonatkozó kérelem esetén (melyet alapvetően a jogszerű földhasználó kezdeményezhet), a fentieken túl az alábbiakat szükséges csatolni:
A kérelem feldolgozása során az alábbi vizsgálatokat szükséges elvégezni:
Az esetleges hiánypótlás és a rendelkezésre álló dokumentumok feldolgozása után, a fenti vizsgálatok lefolytatását követően hoz döntést az NFK a kérelem ügyében.
A tulajdonosi hozzájárulás kiadása során az NFK a hatályos jogszabályok valamint belső eljárásrendek alapján jár el.
Kapcsolódó dokumentumok: